W związku z tegorocznym ImagineCup IT Challenge miałem 2 cele krótkoterminowe: dostać się do Rundy 2 i zakwalifikować się z każdego quizu. Oba cele wykonane. Teraz cel to ukończenie z jak najlepszym wynikiem Rundy 2. W Rundzie pierwszej były 4 dni quizów, w każdym dniu było po kilka quizów. Starałem się w każdym chociaż te 2-3 wypełnić (co oznaczało co chwila podejście a przy tym trochę rozbity dzień – przerwy między quizami były po 2 godziny).

Jeśli chodzi o kwalifikację do Rundy 2 udało się już w pierwszym quizie i to z wynikiem, jakiego się nie spodziewałem – 22/30 punktów. Dało mi to 3-ci wynik w quizie 1 i ex aequo 7 miejsce w świecie.

image

Dzięki temu i drugi cel był bliższy realizacji. Quiz 2 podjąłem 3 razy, ale tylko 2 razy “myśląc” – za trzecim podejściem nie chciało mi się już przeszukiwać technetu i forów MSDN. Był to zatem “chybił trafił”. Ale dzień później okazało się, że któryś z quizów mi “wyszedł” na 18/30. Uwierzyłem, że “zakwalifikować się z każdego quizu” jest realne.

image

Trzeciego dnia quizów za bardzo nie pamiętam. Na pewno próbowałem w kilku podejściach znów. I znów udało się zakwalifikować. 19/30.

image

Ostatni dzień quizów, 30 stycznia. Jeśli chciałem się zakwalifikować w każdym podejściu to ostatnia szansa. Późno poszedłem spać dzień wcześniej, a obudziłem się już na quiz 4c, czyli na 7 polskiego czasu. Mimo wczesnej pory łatwo mi się było skupić a i pytania mi “podeszły” – dużo było z systemów klienckich, szczególnie Vista i Se7en, chyba dwa o BitLockerze. Coś mojego :) Podchodziłem do quizów 4c, 4d, 4e, 4f, 4g. Przy czym 4f na pół głowy, bo Polacy mecz w ręczną grali. 4g to już trochę od niechcenia, ale kilka pytań klienckich. W każdym razie miałem na niego pół godziny, bo byłym umówiony żeby wyjść :) 4 quiz jednak też ładnie wyszedł. 19/30.

Wyniki oczywiście można podejrzeć: http://imaginecup.com/Competition/Leaderboard.aspx?competitionID=41

Dodatkowo, dziś SharePointowy MVP odpowiedzialny za IT Challenge, Valy Greavu, opublikował dziś statystyki po Rundzie 1:

Studentów, którzy zarejestrowali się w IT Challenge, było ponad 25 tysięcy (!)
Studentów, którzy chociaż raz uruchomili któryś quiz (unikatowych studentów, którzy podjęli quiz) około 3360
Krajów, które miały chociaż jednego reprezentanta: 84
Studentów zakwalifikowanych do Rundy 2: 891 (!) – w zeszłym roku o ile dobrze pamiętam ~390 było.
Średnio na kraj ~40 uczestników. Indie zawyżyły. Bardzo. Z Indii quiz podjęło 1599 studentów. 330 dostało się do Rundy 2. Polacy w tej statystyce mają 4 miejsce (125 osób brało udział), za Rosją (349) i Szwecją (160).

Przy okazji opublikowano jeszcze jedną statystykę: 10 najlepszych osób licząc sumaryczną ilość zdobytych punktów. Tabela poniżej:

image

Tak naprawdę ta statystyka nic nie daje, ale jakaś satysfakcja już jest :)

Post Valy’ego: http://imaginecup.com/forums/t/12611.aspx

Gratuluję wszystkim Polakom, którzy dostali się do finału, szczególnie kolegom z Koła Naukowego Elektroniki i Technologii Informacyjnych. Lista osób zakwalifikowanych “od nas”: http://62.93.32.37/osiagniecia.aspx

PS. Dobrze, że moje praktyki w Microsoft Polska były tylko praktykami bez wynagrodzenia, bo jako stażysta byłbym zdyskwalifikowany.
PS2. Uff – mam potwierdzenie (od źródeł), że jest ok :)