Problem napotkałem już po instalacji win7, chociaż nic nie wskazywało że będzie. Na forach wiele pytań, żadnej odpowiedzi. Nawet na forach Samsunga. Ale można dociec, jak rozwiązać.

Udało się, w końcu mój telefon podpięty w trybie PC Studio zaczął działać. Od zmiany systemu z Vista na 7 cały czas urządzenie nie było rozpoznawane. Poradziłem sobie “na około” – w VMWare zainstalowany XP, tam PC Studio i USB przekierowane do maszyny wirtualnej. Ale to bez sensu – żeby synchronizować dane z maszyną wirtualną i później przerzucać na hosta.

image

A Samsung, mimo, że 7-mka wyszła już chwilę temu, nie udostępnił sterowników. Ani pobrane ze strony PC Studio 3 ani PC Studio 7 nie chciały działać. Nie mogły się połączyć z telefonem.

image

Urządzenie, mimo zainstalowanych sterowników, nie było rozpoznawane. Tylko nazwa się zgadzała. Windows Update milczał na temat takiego urządzenia.

Próby reinstalacji, usuwania urządzenia (nawet z wpisów w rejestrze) nie dawały efektów. W końcu stwierdziłem, że dłużej tak być nie może. Skopiowałem sterowniki odpowiedzialne za urządzenie z %systemroot%system32drivers, ale nie mogłem ich zainstalować – rozszerzenie “.sys” a mi trzeba “.inf”. Skopiowałem też folder zainstalowanego PC Studio z Program Files. Znalazły się odpowiednie pliki. W oknie właściwości dałem aktualizację sterownika i wskazanie go ręcznie.

image

Wybrałem katalog na moim pendrive, gdzie znajdowały się pliki:

image

Nazwy mi znane, bo z tych sterowników ma korzystać. I nawet nie dostałem komunikatu o ich niezgodności, niepodpisaniu czy czymkolwiek innym. Nie wiem, czemu system nie potrafił ich sam zainstalować. Niestety, każdą własność musiałem osobno instalować – OBEX, Modem itd…

image

image

image 

Co z tego że Phone Parent się zainstalował, resztę też trzeba ręcznie…

image

image

Teraz Device Manager w końcu dobrze wszystko widzi:
image

No i przy podpinaniu telefonu w końcu widzę to co powinienem zamiast komunikatu o nierozpoznanym urządzeniu:

image 

Wiem, że trochę dziwnie wyglądają screeny pomieszane Windows 7 z Aero po angielsku i bez Aero po polsku – ale ten drugi z wirtuala, żeby powtórzyć proces i screeny porobić.